Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.pewik.gdynia.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2024-04-19.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-03-31.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne elementy i treści
- Brak widoczności aktywnych elementów treści przy nawigacji klawiaturą.
- Nie wszystkie elementy treści są dostępne z klawiatury.
- Nie wszystkie odnośniki zawierają ostrzeżenia przed otwarciem nowego okna lub zakładki w przeglądarce.
- Nie wszystkie elementy graficzne posiadają alternatywę tekstową.
- Nie wszystkie pola formularzy posiadają etykiety tekstowe powiązane z polami i mogą być problematyczne dla osób korzystających z czytnika ekranu.
- Nie wszystkie pola formularzy posiadają informacje o błędzie oraz podpowiedzi, co zrobić w tej sytuacji.
- Nie wszystkie linki do dokumentów posiadają informację o formacie, rozmiarze i języku pliku.
- Niektóre odnośniki prowadzące do materiałów na podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych.
- Niektóre elementy strony nie zapewniają odpowiedniego kontrastu do tła.
- Listy numerowane i nienumerowane mogą zawierać inne elementy niż składowe list.
- Nie wszystkie dokumenty do pobrania są dostępne cyfrowo i posiadają alternatywną wersję.
- Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie ma prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujecie Państwo dostępu do tych dokumentów prosimy o kontakt i dokładne wskazanie, o które z nich chodzi i jak powinniśmy je dostosować.
Wyłączenia
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2022-04-01.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-31.
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej , które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej prosimy o kontakt z Anna Szpajer, e-mail: Anna.Szpajer@pewik.gdynia.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 66 87 369.
W zgłoszeniu prosimy o podanie:
- swojego imienia i nazwiska,
- swoich danych kontaktowych (np. numeru telefonu, e-mail),
- dokładnego adresu strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opisu na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Państwa najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Państwa zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie zbyt krótki poinformujemy Państwa o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Państwa błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, zaproponujemy Państwu dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą zadowalające, możecie Państwo zgłosić skargę do do Zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gdyni (e-mail: biuro@pewik.gdynia.pl, telefon: 58 621 91 62) . Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich, www.rpo.gov.pl.
Dostępność architektoniczna
I. Budynek biurowy mieszczący się w Gdyni przy ul. Witomińskiej 29
- Do budynku prowadzi wejście główne od strony ulicy Witomińskiej. Wejście bez ograniczeń architektonicznych, zapewniające swobodny dostęp osobom z niepełnosprawnością ograniczającą poruszanie się (wejście bezpośrednio z chodnika, z poziomu 0).
- Wejście do budynku zabezpieczone jest podwójnymi, rozsuwanymi automatycznie drzwiami. Drzwi nr 1 otwierają się zawsze, drzwi nr 2 są zablokowane i otwierane są przez recepcję (budynek biurowy z założenia nie jest przeznaczony do obsługi interesantów, taką rolę pełni budynek nr II).
- Recepcja znajduje się w głębi korytarza po prawej stronie.
- Korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się; na korytarzach znajdują się przezroczyste szklane drzwi ze znakami ostrzegawczymi, drzwi posiadają oszkloną część stałą; schody są dostępne i szerokie. W budynku jest jedna winda dostępna dla osób poruszających się na wózku.
- Do części budynku znajdującej się na I piętrze dostęp możliwy jest wyłącznie schodami i jest ona niedostępna dla osób na wózkach.
- W budynku brak toalety dostosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
- Bezpośrednio przy budynku nie ma miejsc postojowych dedykowanych osobom z niepełnosprawnością.
- Istnieje możliwość swobodnego wstępu do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- Tłumacz języka migowego jest dostępny na wniosek, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
II. Budynek biurowy mieszczący się w Gdyni przy ul. Witomińskiej 21
- Biuro Obsługi Klienta znajduje się na parterze, wejście A bez ograniczeń architektonicznych, zapewniające swobodny dostęp osobom z niepełnosprawnością ograniczającą poruszanie się (wejście bezpośrednio z chodnika, z poziomu 0).
- Wejście B do części biurowej budynku, gdzie bezpośrednia obsługa Klientów nie jest wykonywana, wymaga pokonania kilku schodów zewnętrznych. Ta część nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
- Wejścia do budynku zabezpieczone są podwójnymi, wahadłowymi drzwiami.
- Recepcja znajduje się po lewej stronie wejścia B.
- Korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się; na korytarzach znajdują się przezroczyste szklane drzwi ze znakami ostrzegawczymi, drzwi posiadają oszkloną część stałą; schody są dostępne i szerokie. W budynku nie ma windy.
- W budynku brak toalety dostosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
- Bezpośrednio przy budynku nie ma miejsc postojowych dedykowanych osobom z niepełnosprawnością.
- Istnieje możliwość swobodnego wstępu do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- Tłumacz języka migowego jest dostępny na wniosek, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
Aplikacje mobilne
PEWIK GDYNIA Sp. z o.o. nie prowadzi aplikacji mobilnych.
Informacje dodatkowe
Wszystkie informacje publikowane przez nas w mediach społecznościowych są dostępne cyfrowo i nie umieszczamy ich ponownie na tej stronie internetowej.